The fat lady (finally) sings

10 juni 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Onze eerste nachtrust niet op wielen bevalt prima. Het is zelfs even wennen. Als ik opsta merk ik toch wel dat mijn voeten gister niet echt bijgekomen zijn. Kan ook niet met zo'n epische en vooral kleurrijke tocht dwars door de stad. Ook de douche die zo heet kan als je maar wil, met onbeperkt water is best lekker.

Officieel dus de laatste dag vandaag. We vliegen om 22:30, en dat zorgt voor een beetje rare dagplanning. We besluiten toch maar wat van de usual suspects te gaan bekijken, want we zitten best centraal. Toch staat het idee van lopen ons behoorlijk tegen. Dan herinner ik me dat we gisteren haast overal in de stad elektrische stepjes hebben zien staan. Geen idee hoe dat werkt, maar die kun je blijkbaar huren. Ook vandaag zien we veel mensen op de stepjes rijden, maar meer weten we ook niet. Dan zien we een paar stepjes keurig naast elkaar onbeheerd op de stoep staan. Op deze staat een Uber logo. We starten onze Uber-app, en zien dat we deze stepjes online ter plekke kunnen huren voor 15 cent per minuut. Even met de app de code op de step scannen en hij gaat aan. Dan ontdekken de twee volwassen kerels twee dingen. 1) op de step hoef je niet te lopen en 2) die dingetjes gaan best hard! Op de stepjes crossen we naar het park waar het witte huis staat. Van een enorme afstand kun je die bekijken, want dichterbij laten ze je niet komen. Ook het nationale oorlogsmonument en het nationale archief zijn daar in de buurt. Niet op loopafstand, maar prima op de stepjes te doen. Uitstekende manier om de stad op deze manier te bekijken. Als je de step zat bent, zet je hem op de stoep weer neer en meld je je af. Als we te ver buiten de stad rijden, gaat de step nog maar half zijn maximale snelheid. Dan maar weer richting het centrum. Dan zijn onze stepjes helemaal leeg, en rijden we naar twee verse om even te wisselen. Met die rijden we weer terug naar ons hotel en zitten daar nog een uurtje. Rond 18:00 rijden we met het OV naar het vliegveld. Daar gaan de laatste biertjes op Amerikaanse bodem eraan.

Lieve volgers, bedankt voor het meereizen en de leuke reacties die we hebben mogen lezen. Het was een reis met vele indrukken. We hebben de Amerikaan op meerdere manieren leren kennen, en we weten inmiddels ook aardig hoe hij aankijkt tegen voedsel, weggedrag, van de natuur genieten en uiteraard hoe hij zijn achtbaan het liefste heeft. Deze trip gaat de boeken in als de ultieme roadtrip voor de achtbaanjunkie. Herinner ons vooral aan de dingen die jullie in de verhalen hebben gelezen, en je zult de uitgebreide versie van dat avontuur te horen krijgen.

Dank!

Groet,

Stefan en Dennis.

IMG_20190609_125748IMG-20190609-WA0003IMG_20190609_125715

1. Jarno:
    10 juni 2019
    Bedankt voor het delen van de mooie verhalen!!! Genoten en volgens mij jullie ook :-) Behouden thuiskomst!
  2. Sigrid van der Valk:
    10 juni 2019
    Genoten van jullie verhalen, thanks!!
  3. Ma Vreulink:
    10 juni 2019
    heel erg mooi jullie verhalen. heb er van genoten. was voor jullie een reis om nooit meer te vergeten toch . zie jullie weer in Nederland.fijne vlucht gewenst en nog bedankt dat we konden meegenieten
  4. Laura:
    10 juni 2019
    Mooie investering in herinneringen! Bedankt voor het meereizen 😃 Er is 1 ding wat nog leuker is....meereizen in het echie 😉. Moeten maar weer iets plannen.
    Goede terugreis!
  5. Fama:
    10 juni 2019
    Mooi reisverslag, van genoten ook al heb je niets ( meer) met achtbanen. Goede reis terug!